برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند چیست؟

آبان 11, 1395

برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند سندی است مکتوب و مدون که به معرفی کامل برند می پردازد. هویت برند، عناصر و ارزشهای برند، اصول و استانداردهای برند و همه اطلاعاتی که مربوط به برند است در برندبوک جمع آوری و مکتوب می گردد تا به عنوان راهنمایی جامع، کامل و عملی در شناساندن برند و تولید محتوای تبلیغاتی برای برند مورد استفاده قرار گیرد.

برندبوک به ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در همه فعالیت های برندینگ و مارکتینگ کمک می کند و باعث انسجام و همخوانی بین شخصیت برند و تصویر برند در ذهن مخاطبین می گردد. وجود برندبوک مدون در سازمان ها کمک بزرگی برای تیم مارکتینگ، تیم گرافیک، آژانس های تبلیغاتی، مترجمان و ویراستاران و همه افرادی که به نحوی با برند سرو کار دارند است، زیرا که با استفاده از آن از همه بایدها و نبایدهای مربوط به برند مطلع می شوند و محتوای تبلیغاتی تولید شده چه متن باشد چه تصویر یا هر محتوای دیگر همگی با هم همخوانی خواهند داشت.

چرا وجود برند بوک بیشتر از گذشته ضرورت دارد؟

امروزه با گسترش فعالیت های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و دخیل شدن افراد بیشتری در سازمان ها در تولید و به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، پینترست، توییتر و … لزوم وجود برندبوک بیشتر حس می شود. با داشتن راهنمایی مدون و جامع می توانید افراد بیشتری را در سازمان خود درگیر چنین پروژه هایی کنید و اطمینان خواهید داشت که با رعایت اصول و راهکارهای تدوین شده همه محتوای تبلیغاتی تولید و به اشتراک گذاشته شده با استراتژی برند همخوانی دارد.

به عنوان مثال اگر تبلیغات در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، بدون توجه به هویت برند، عناصر و ارزشهای برند انجام شود، تصویر برند را در ذهن مخاطبین شما مخدوش می کند.

[action full_width=’yes’ content_in_grid=’no’ type=’with_icon’ icon=’fa-book’ icon_size=’fa-3x’ icon_color=’#ffffff’ custom_icon=” background_color=’#0091ff’ border_color=” show_button=’yes’ button_text=’02128422088 تماس بگیرید’ button_link=’https://www.binabrand.com/contact-us’ button_target=’_blank’ button_text_color=’#ffffff’ button_hover_text_color=’#ffffff’ button_background_color=’#ff3300′ button_hover_background_color=’#00ccff’ button_border_color=’#ffffff’ button_hover_border_color=’#ffffff’]

بینابرند با مطالعه و بررسی همه جوانب و در نظر گرفتن استراتژی های آتی برند شما، محتوای تبلیغاتی تولید شده را تحلیل و برندبوک را برای شما تدوین می کند. با توجه به نیاز شما، برندبوک می تواند جامع و شامل همه بخش ها باشد یا فقط برای نیار خاصی مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی تدوین گردد.

[/action]

در مقالات آتی بیشتر به مقوله برندسازی و توجه به هویت برند خواهیم پرداخت.

ارسال یک پیام