افزایش فروش شب عید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مرداد 6, 1399

افزایش فروش شب عید چرا اینقدر اهمیت دارد؟

افزایش فروش در شب عید این سالها حکم بقاء در بازار پرتلاطم ایران را دارد. برای برخی کسب و کارها برنامه ریزی برای فروش شب عید بعضا از شش ماه جلوتر انجام می شود تا بتوان در دوره پایانی سال، سودآوری بیشتری کسب کرد. در مورد برخی کسب و کارها شب عید یک فرصت طلایی است که می توان حضور موفق در سال بعد را هم تضمین کرد. این روزها افزایش فروش شب عید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی مورد توجه برندها و کسب و کارهای ایرانی قرار گرفته است.

تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، یکی از روشهای افزایش فروش در بازار جذاب شب عید است. اما چگونه از فرصتی که بازار شب عید در اختیار ما می گذارد استفاده کنیم؟ در این مقاله به اصول کلی حضور در شبکه های اجتماعی با هدف فروش شب عید اشاره می کنیم:

اعتمادسازی در شبکه های اجتماعی

در شب عید برخلاف سایر ایام سال، همه کسب و کارها به نوعی مایلند با گذاشتن پیشنهادهای رنگارنگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی سر و صدا کنند و توجه مردم را به سوی خود جلب کنند، اگر در مقوله جلب توجه موفق باشیم اما در گام بعدی باید بتوانیم اعتماد مشتری را هم جلب کنیم، در اینجا به دو نکته که باعث سلب اعتماد مشتریان در شبکه های اجتماعی می شود اشاره می کنیم:

1- پروفایل غیرحرفه ای در شبکه های اجتماعی

شاید بارها با پروفایلهای غیرحرفه ای در اینستاگرام برخورد داشته اید. چه عواملی باعث می شود شما بی اعتماد شوید؟ عدم وجود نشانی وب سایت، استفاده از شماره موبایل برای ارتباط کاری، نداشتن آدرس و استفاده از جملات غیرحرفه ای در توضیحات پروفایل موجب می شود کمتر به آن کسب و کار اعتماد کنید. وجود یک سایت اینترنتی امروزه یکی از ضروریات تجارت آنلاین است پس آن را در اولویت خود بگذارید. مشتری اگر در پروفایل اینستاگرام شما آدرس یک وب سایت را ببیند، بیشتر به شما اعتماد می کند. همچنین استفاده از شماره تلفن ثابت بسیار مهم است، اشکالی ندارد اگر دفتر کار ندارید و کسب و کار کوچکی دارید، می توانید از خدمات دفتر کار مجازی استفاده کنید و به سرعت یک شماره تلفن ثابت، تلفن گویا، صندوق صوتی و فکس اینترنتی تهیه کنید و هر جای ایران هستید براحتی در بازار شروع به رقابت کنید ولی روی تلفن همراه خود پاسخگوی تماسهای کاری باشید.

2- عدم وجود محتوای باکیفیت و قانع کننده در صفحه

نیاز به توضیح نیست که پس از ورود مخاطب به صفحه هواداری شما، مشتری به دنبال محتواهایی می گردد که بتواند متوجه شود شما واقعا همان کسی هستید که ادعا می کنید. مثلا اگر یک فروشنده کفش ورزشی هستید، فقط به گذاشتن تصاویر تجاری از محصولات خود اکتفا نکنید. این تصاویر را هر کسی می تواند با جستجو در اینترنت در صفحه خود بارگذاری کند. سعی کنید تصاویر واقعی تری منتشر کنید، مثلا اگر فروشگاه دارید از ویترین خود یا محیط فروشگاه یا مشتریان عکس بیاندازید. یا اگر صرفا فروشنده آنلاین هستید عکسهایی منحصربفرد از محصول و پکیجهای خود تهیه کنید که خاص شما باشد. یا از خریداران بخواهید پس از خرید محصول، از تجربه خرید خود بگویند و یک عکس با آن بیاندازند و برای شما بفرستند تا شما از این تصاویر هم در صفحه خود استفاده کنید. به این ترتیب مخاطبان احساس بهتری خواهند داشت و اعتماد بیشتری می کنند.

افزایش فروش شب عید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای هدفمند در شبکه های اجتماعی ویژه شب عید

توصیه می کنیم حداقل از یکماه قبل عید برای فروش نوروزی آماده باشید، برای این منظور اگر فروشگاه آنلاین دارید باید روی محتوای سایت خود کار کنید تا در شب عید در موتورهای جستجو پیدا شوید، اما در شبکه های اجتماعی لازمست محتوای منسجمی در قالب یک کمپین خاص طراحی کنید. مثلا پکیج نوروزی از محصولات یا خدمات خود تهیه کنید و در قالب یک سناریوی جذاب آنها را معرفی کنید، یا در قالب یک رویداد در صفحه اینستاگرام و کانال خود به استقبال نوروز بروید. مثلا می توانید یک مسابقه ویژه شب عید داشته باشید و برای برندگان خود جوایزی در نظر بگیرید. در هنگام انتشار محتوا از هشتگهای مرتبط و داغ شب عید هم دریغ نکنید. اگر در اینستاگرام فعال هستید، این مقاله ما را برای تولید محتوای اینستاگرام از دست ندهید.

طراحی پروموشن ویژه شب عید

اینکه چقدر تخفیف دارید یا چه پیشنهادی به ازای خرید مشتری در شب سال نو به او می دهید خیلی مهم نیست، مهمتر از آن نحوه ارائه آن هست. انتخاب یک نام مناسب برای پروموشن شما و یک تم زیبا و متحدالشکل برای ارائه آن در قالب محتواهایی جذاب در شبکه اجتماعی بسیار مهم است. استفاده از المانهای فرهنگی و آیینی در ارائه پروموشن شب عید یا هر ایده ای که حس مخاطب را برای خرید عید تحریک کند پیشنهاد می شود. این تم باید در تبلیغات شما و حتی بسته بندی محصولاتتان دیده شود.

همکاری با سایر کسب و کارها

تاکنون فکر کرده اید چرا بازارچه های نوروزی اینقدر پرطرفدار است؟ در این بازارچه ها تنوع محصولات بسیار چشمگیرست. بنابراین کسی که مثلا برای خرید پوشاک شب عید خود مراجعه کرده است، احتمالا به خرید آجیل و شیرینی برای پذیرایی از مهمانان خود هم علاقمند است. شما می توانید با کسب و کارهایی که مخاطبان مشترکی با شما دارند رایزنی کنید و یک بازارچه آنلاین راه بیاندازید. مثلا کسی که از شما خرید کند، می تواند با تخفیف از سایر همکاران شما هم خرید کند و بلعکس. به این ترتیب بدون هزینه در جامعه بزرگتری دیده می شوید و به افزایش فروش شب عیدتان کمک می کنید.

پاسخگویی سریع و حرفه ای

به علت بالا رفتن درخواستها در شب عید، در صورتیکه به خوبی تبلیغ کرده باشید باید پاسخگوی تماسهای زیادی باشید. اگر ممکن است تماسهایی را از دست دهید باید به فکر چاره باشید. پیشنهاد ما استفاده از یک مرکز تماس حرفه ای است. برای این منظور نیاز نیست افرادی را استخدام و در جایی مستقر کنید، فقط کافیست درخواست خود را به یک سرویس دهنده مرکز تماس بدهید تا مدیریت تماسهای شما را برعهده بگیرند. البته اگر حجم تماس خیلی بالایی ندارید پیشنهاد می کنیم سرویس منشی مجازی را امتحان کنید و فقط براساس دقیقه تماس پول دهید. ایده بدی نیست یک تماس با مشتریان قدیمی هم بگیرید (هپی کال) و ضمن قدردانی از آنها، پکیج ویژه شب عیدتان را به ایشان معرفی کنید.

اجرای یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام با هدف معرفی آفرها و کمپین های نوروزی یکی از بهترین شیوه هایی است که پیشنهاد می دهیم. توجه داشته باشید در این روزها حجم تبلیغات کسب و کارها زیادست و یک شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام بسیار شلوغ است. می دانیم هزینه تبلیغات در اینستاگرام برای شما مهم است، اما با بودجه ناچیز به سمت شبکه های اجتماعی نیایید. زیرا در این همهمه، تبلیغات شما گم می شود. استفاده از تجربیات یک آژانس و مشاور حرفه ای تبلیغات در شبکه های اجتماعی پیشنهاد می شود. کارشناسان و متخصصین بازاریابی بینابرند، تجربه طراحی و اجرای صدها کمپین تبلیغاتی با هدف افزایش فروش در شب عید را داشته اند.

این تجربیات ارزشمند در صنایع و صنوف گوناگون موجب شده بتوانیم برای هر کسب و کار راهکاری منحصربفرد خود را ارائه دهیم. در این راستا برای کارآفرینان عزیز تا نیمه اسفندماه تخفیف ویژه از 10 تا 25درصد روی پکیجهای تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام در نظر گرفتیم. جهت اطلاع از شرایط این تخفیف با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان: 02128422088

ارسال یک پیام